mandag den 13. januar 2014

Sommerfugle

 
 
Min mormor fyldte 77 her den 10 januar
og jeg valgte at tage med min mor ovre og besøge hende.
 
 
Hun bor på Bornholm og det var bare en éndags tur
dagen før ville jeg lave nogle kager til kæresten som han kunne tage med på jobbet men,
 mens jeg står med begge hænder i dejen siger min søde og betænksomme kæreste at jeg jo også kunne lave nogle kager til min mormor.
 
 
wupti... det gjorde jeg så... på trods af jeg går sygemeldt og energien ikke er tilstede.
 
 
Min mormor fik 6 stk. småkager i en lille fin æske (som en lille ekstra gave) og hun blev meget glad
dog er jeg meget i tvivl om hvorvidt hun spiser dem..
 
måske er de pyntet lidt for meget :)
 
 
 
billederne er desværre ikke helt i top da klokken var mange da jeg blev færdig
men håber i kan se ideen i dem:)
og måske inspirere jer lidt.
 
 
 
opskriften på disse er den samme
som Malerpenslerne jeg har lavet
nemlig:
 
250g mel
125g sukker
125g smør
1æg
1 tsk. vanilje pulver
1 spsk. sirup ( jeg brugte vaniljesirup)
 
Pisk smør og sukker luftigt sammen med vanilje pulver.
derefter kommes ægget i og piskes til massen hænger sammen igen derefter kommes siruppen i og til sidst melet.
 
jeg rullede disse småkager tykt ud da det eller vil blive for sødt med icing på toppen.
 
disse rullede jeg ud i ca. 6 mm. tykkelse og bagte den i 7-8 min på 200*
 
 
lad småkagerne køle af og kom icing på derefter kan de males som ønsket :)
 
icing opskrift
 
1 bæger pasteuriseret æggehvider 
flormelis
 
jeg kommer flormelis i til det er rimelig tykt så det ikke flyder ned over siderne på småkagerne.
men husk at sigte flormelis i æggehviderne så klumper det ikke.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar